Результати моніторингу наслідків виконання документа державного планування

місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку

Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Згідно ст. 17 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» замовник у межах компетенції здійснює моніторинг наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, один раз на рік оприлюднює його результати на своєму офіційному веб-сайті у мережі Інтернет, вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки та у разі виявлення не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, вживає заходів для їх усунення.

Основні вимоги організації та здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення визначені «Порядком здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1272 (із змінами).

Заходи, передбачені для здійснення моніторингу, враховують специфіку документа державного планування, період, на який здійснюється планування, та необхідність здійснення моніторингу на різних стадіях виконання документа державного планування. Здійснення таких заходів забезпечує можливість:

  • виявлення наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
  • запобігання, зменшення та компенсації негативних наслідків, зумовлених виконанням документа державного планування;
  • виявлення не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку негативних наслідків, виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Оцінка фактичного впливу на довкілля, у тому числі на здоров1я населення, здійснюється на підставі та з урахуванням моніторингу стану навколишнього природного середовища в результаті реалізації документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» (далі – Програма).

Моніторинг базується на розгляді обмеженої кількості відібраних показників, які запропоновано за кожним із стратегічних напрямів відповідно до розроблених Заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, і аналізі досягнення запланованих результатів. Для моніторингу наслідків реалізації Програми застосовуються екологічні показники, особливо ті, для яких є моніторингові дані.

Враховуючи те, що відповідно до положень Закону України від 03 березня 2022 року   № 2115-XI «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» органи державної статистики призупинили оприлюднення статистичної інформації, за деяким винятком, моніторинг виконання Програми щодо:

  • викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря здійснювати за даними, отриманими від Департаменту екології та природних ресурсів Донецької обласної державної адміністрації;
  • якості питної води з централізованих джерел водопостачання, - за даними, отриманими від Сіверсько-Донецького Басейнового управління водних ресурсів Державного агентства водних ресурсів України;
  • скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти (каналізаційну мережу), - за даними Дружківського виробничого управління водопроводно-каналізаційного господарства обласного комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу»;
  • санітарного очищення території громади (охоплення районів громади/споживачів громади послугами з вивозу відходів), - за даними управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради, Дружківського комунального автотранспортного підприємства 052805 Дружківської міської ради;
  • наявності несанкціонованих сміттєзвалищ (кількості виявлених та ліквідованих стихійних сміттєзвалищ), - за даними управління житлового та комунального господарства Дружківської міської ради, Дружківського комунального автотранспортного підприємства 052805 Дружківської міської ради;
  • захворюваності населення, - за даними відділу охорони здоров’я Дружківської міської ради.

У разі відсутності даних щодо зазначених показників, як альтернативний варіант, можуть бути використані статистичні дані щодо стану атмосферного повітря та водних ресурсів на території району або області. 

За інформацією, яку отримано від департаменту екології та природних ресурсів Донецької обласної державної адміністрації (далі – Департамент) на запит стосовно стану атмосферного повітря в адміністративних межах населених пунктів Дружківської міської територіальної громади (лист від 29.04.2024 № 10-17/1100/90-24), ситуація така: відповідно до Положення про Департамент, до його компетенції входить регулювання викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних і пересувних джерел атмосферне повітря шляхом видачі дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами; інформація щодо обсягів викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних і пересувних джерел в процесі виконання своїх обов’язків Департаментом не створюється.

На офіційному веб-сайті ГУ статистики у Донецькій області оприлюднено інформацію стосовно викидів в атмосферне повітря від стаціонарних джерел забруднення по районах Донецької області, згідно з якими обсяг викидів по Краматорському району Донецької області у 2021 році становить 43429,7 тонн; інформація за 2022, 2023 рік та 1 півріччя 2024 року відсутня; інформація по громадам Донецької області відсутня.

За моніторингом реалізації Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік за період з початку 2024 року відсутні заходи, які можуть мати негативний вплив на атмосферне повітря, тож зроблено припущення що оцінка наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, в частині викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря нейтральна, але потребує подальшого моніторингу.

За інформацією, яку отримано від Сіверсько-Донецького басейнового управління водних ресурсів Державного агентства водних ресурсів України (далі – Сіверсько-Донецьке БУВР) на запит стосовно якості питної води з централізованих джерел водопостачання (листи від 18.04.2024 № 09/1096, від 15.08.2024 № 09/2168), ситуація наступна:

До компетенції Сіверсько-Донецького БУВР не належить здійснення моніторингу якості питної води з централізованих джерел водопостачання. Разом з тим повідомлено, що Сіверсько-Донецьким БУВР, у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України № 758 від 19.08.2018 «Про затвердження Порядку здійснення державного моніторингу поверхневих вод», виконується державний моніторинг поверхневих вод на масивах поверхневих вод, з яких здійснюється забір води для задоволення питних і господарсько-побутових потреб населення (у районах поверхневих питних водозаборів).

В Донецькій області державний моніторинг поверхневих вод у районах поверхневих питних водозаборів здійснюється у 3 пунктах моніторингу по руслу р. Сіверський Донець: 540 км. водозабір КП «Словміськводоканал»; 527 км. водозабір Слов’янського РВУ КП «Компанія «Вода Донбасу»; 522 км. водозабір КП «Компанія «Вода Донбасу» в канал Сіверський Донець-Донбас.

За результатами державного моніторингу в районах поверхневих питних водозаборів у період 2021 рік – 1 півріччя 2024 року концентрації показників не перевищують «Гігієничних нормативів якості води водних об’єктів для задоволення питних, господарсько-побутових та інших потреб населення», затверджених наказом МОЗ від 02.05.2022 № 721, окрім перевищення по:

-  БСК5: 2021 рік – у 1,17 рази (середньорічна концентрація 3,5 мгО2/дм3); 2022 рік – у 1,2-1,23 рази (середньорічна концентрація 3,6 – 3,7 мгО2/дм3 ); 2023 рік – у 1,1-1,2 рази (середньорічна концентрація 3,3 – 3,7 мгО2/дм3 ); 1 півріччя 2024 року – у 1,2 рази (середня концентрація 3,57 мгО2/дм3 ) при нормі 3,0 мгО2/дм3;

-  ХСК: 2021 рік – у 1,17 – 1,3 рази (середньорічна концентрація 19,0 – 20,1 мгО/дм3); 2022 рік – у 1,5-1,6 рази (середньорічна концентрація 23,0 – 24,6 мгО/дм3); 2023 рік – у 1,4 (середньорічна концентрація 21,3 – 21,4 мгО/дм3 ); 1 півріччя 2024 року – у 1,2 рази (середня концентрація 18,3 – 18,6 мгО/дм3 ) при нормі 15,0 мгО/дм3.

Інформація щодо якісного стану поверхневих вод, в т.ч. в місцях поверхневих питних водозаборів Донецької області, щомісяця розміщується на сайті Сіверсько- Донецького БУВР https://sdbuvr.gov.ua. На офіційному веб-сайті ГУ статистики у Донецькій області відповідна інформація та інша інформація стосовно якості питної води на території Дружківської міської територіальної громади, Краматорського району та Донецької області відсутня.

За результатами моніторингу поверхневих вод у районах поверхневих питних водозаборів на території Донецької області за даними Сіверсько-Донецьке БУВР, враховуючи що Програмою не передбачені заходи, які би мали ймовірний негативний вплив на стан якості питних вод, зроблено припущення, що якість питної води за період реалізації Програми та до її початку залишено без істотних змін; рекомендується подальший моніторинг.

За інформацією, яку отримано від Дружківської філії Державної установи «Донецький обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров’я України (далі – ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ) на запит стосовно якості питної води з централізованих джерел водопостачання (лист від 22.08.2024 № 637/19.1), ситуація наступна:

  • Централізоване водопостачання є у м. Дружківка, смт Олексієво-Дружківка, с.с. Куртівка, Кіндратіївка, Осикове (ці 5 населених пунктів отримують воду другого Донецького водоводу, вододжерело – р. Сіверський Донець); з власних підземних вододжерел отримують воду с.с. Торське, Софіївка, Миколайпілля, смт Новогригорівка.
  • Вододжерело р. Сіверський Донець не знаходиться на території, яка є зоною контролю ДРУЖКІВСЬКОЇ  ФІЛІЇ, лабораторний контроль проводиться на водопровідних спорудах та мережах на території означених населених місць. У с.с. Куртівка, Осикове, Кіндратіївка у 2021-2024 р.р. проби питної води не відбиралися. Якість води м. Дружківка, смт Олексієво-Дружківка відображена у таблиці.

Назва населен

ого

пун

кту      рік

                           

 2021

2022

2023

І півріччя 2024

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні (проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

м. Дружківка

203/39

19,2

207/7

3,4

345/39

11,3

369/42

11,4

519/93

17,9

541/8

1,5

414/8

1,5

426/16

3,8

смт Олексієво-Дружківка

26/0

26/2

7,7

4/0

4/1

25

12/1

8,3

12/0

 11/0

11/0

Відхилення з хімічних показників реєструвалися з органолептичних показників (каламутність, забарвленість, присмак). У 2022-2023 р.р. періодично реєструвалося перевищення амонію. З середини 2023р. оцінка результатів лабораторного контролю згідно рішення ТЕБ та НС м. Дружківка від 07.06.2023 проводиться за ДСанПіН «Показники безпечності та окремі показники якості в умовах воєнного стану…», затверджених наказом МОЗ № 683. Це пояснює різке зниження відхилень у 2024р.

  • Водопровід смт Новогригорівка
 

 2021

2022

2023

І півріччя 2024

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні (проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Вододжерело

(свердловина)

4/4

100

4/1

25

2/1

50

2/0

4/1

25

4/0

2/1

50

2/0

мережа

8/4

50

8/1

25

2/0

2/0

8/5

62,5

8/0

4/0

4/0

Відхилення з хімічних показників періодично реєструвалися за загальною жорсткістю.

  • Водопровід с. Миколайпілля
 

 2021

2022

2023

І півріччя 2024

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні (проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Вододжерело

(колодязь)

4/4

100

4/1

25

1/1

100

1/1

100

3/3

100

3/0

2/2

100

2/0

мережа

6/6

100

6/2

33,3

2/2

100

2/2

100

9/9

100

9/4

44,4

6/0

6/1

16,6

Відхилення з хімічних показників в вододжерелі реєструються з  загальної жорсткості, сульфатів, сухого залишку, нітратів.

  • Водопровід с. Торське
 

 2021

2022

2023

І півріччя 2024

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні (проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Вододжерело

(свердловина)

-

-

-

-

-

-

2/1

50

2/0

мережа

-

-

2/1

50

2/0

4/2

50

4/0

6/0

6/0

                   

Відхилення з хімічних показників періодично реєструвалися за загальною жорсткістю.

  • Водопровід с. Софіївка
 

 2021

2022

2023

І півріччя 2024

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні (проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Хімічні

(проб/відхилень, %)

Мікробіологічні (проб/відхилень, %)

Вододжерело

(свердловина)

-

-

-

-

-

-

1/1

100

1/0

мережа

-

-

3/3

100

3/0

3/3

100

3/0

4/2

50

4/0

                   

Відхилення з хімічних показників в вододжерелі реєструються з загальної жорсткості, сульфатів, сухого залишку, нітратів.

За результатами моніторингу стосовно якості питної води з централізованих джерел водопостачання за даними ДУ «Донецький ОЦКПХ МОЗ, враховуючи що Програмою не передбачені заходи, які би мали ймовірний негативний вплив на стан якості питних вод, зроблено припущення, що якість питної води за період реалізації Програми та до її початку залишено без істотних змін; рекомендується подальший моніторинг.

За інформацією, яку отримано від Дружківського виробничого управління водопроводно-каналізаційного господарства обласного комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» щодо скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти (каналізаційну мережу) (листи від 15.04.2024 № 393-13, від 13.08.2024 № 897-13), обсяги скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти (каналізаційну мережу) наступні: 2021 рік – 1373,7 т.м3; 2022 рік – 687,3 т.м3; 2023 рік – 695,1 т.м3; 1 півріччя 2024 року – 374,3 т.м3, що у середньоквартальному розрахунку свідчить про зменшення обсягів скидання стічних вод з моменту реалізації заходів Програми за період з початку 2024 року порівняно з 2021 роком, та збільшення її обсягів порівняно з 2022 та 2023 роком, тож зроблено висновок про нейтральний результат реалізації Програми в цій частині; потребується подальший моніторинг.

За інформацією, яку отримано від Дружківського комунального автотранспортного підприємства 052805 Дружківської міської ради стосовно поводження з відходами на території Дружківської міської територіальної громади (листи від 12.04.2024 № 99, від 09.08.2024 № 221), ситуація наступна:

-         Охоплення районів громади / споживачів громади послугами з вивозу відходів за 2021, 2022, 2023 рік та за 1 півріччя 2024 року становить 97% від загальної кількості районів / споживачів;

-         На території громади ліквідовано несанкціонованих сміттєзвалищ: у 2021 році -  175 одиниць в обсязі 1534,4 м. куб. відходів; у 2022 році - 84 одиниці в обсязі 910,2 м. куб. відходів; у 2023 році - 110 одиниць в обсязі 1365,34 м. куб. відходів; у 1 півріччі 2024 року – 42 одиниці в обсязі 805 м. куб. відходів.

За результатами моніторингу поводження з відходами на території Дружківської міської територіальної громади за даними Дружківського комунального автотранспортного підприємства 052805 Дружківської міської ради, зроблено висновок що за результатами реалізації Програми за період з початку 2024 року показник охоплення районів громади / споживачів громади послугами з вивозу відходів порівняно з попередніми періодами ( 2021 – 2023 роки) залишився без змін (97%); кількість та обсяг сміттєзвалищ свідчить про збільшення у середньоквартальному вимірі обсягів накопичення відходів у 1 півріччі 2024 році порівняно з попередніми періодами (2021 – 2023 роки). Результат частково нейтральний, частково негативний, але за рахунок подальшої реалізації Програми може змінюватися, тож рекомендується продовження моніторингу наслідків реалізації Програми для довкілля.

За інформацією, яку отримано від Дружківського міського відділу охорони здоров’я Дружківської міської ради (листи від 15.04.2024 № 213, від 13.08.2024  420), ситуація щодо захворюваності населення, яке мешкає на території Дружківської міської територіальної громади наступна:

 

Захворюваність на:

2021 рік

2022 рік

2023 рік

1 півріччя 2024 року

ГРВІ

15733

5353

2492

2312

Пневмонія

4487

975

770

190

Гіпертонічна хвороба

2330

3394

4279

1131

Гастрит (розлад функції шлунка)

289

448

633

163

Холецистит

501

477

695

173

Гепатити

108

108

256

93

Бронхіт

2162

1519

1392

487

Інші

52407

37962

40819

11569

Разом

78017

50236

51336

16118

 

Аналіз захворюваності населення, яке мешкає на території Дружківської міської територіальної громади, свідчить про те, що у середньоквартальному розрахунку у 2024 році порівняно з минулим роком спостерігається збільшення таких хвороб як ГРВІ (порівняно з 2021 -2022 роками кількість випадків ГРВІ зменшено), та зменшення таких хвороб, як пневмонія, гіпертонічна хвороба, гастрит, холецистит, гепатити, бронхіт, інші хвороби, як у порівнянні з 2023 роком, так і у динаміці останніх років. В результаті проведеного моніторингу стану здоров’я населення громади до початку реалізації Програми та після, зроблено висновок, що реалізація Програми не має негативного впливу на здоров’я населення. Враховуючи сезонність захворюваності та подальшу реалізацію Програми припущено що, результати захворюваності в подальшому можуть змінюватися, тому рекомендовано здійснювати подальший моніторинг наслідків реалізації Програми.

За результатами моніторингу наслідків виконання документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення зроблено висновки:

  • Негативних наслідків для довкілля, у т. ч. для здоров’я населення, від реалізації Програми не виявлено;
  • Вжиття заходів для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків реалізації Програми не потрібно;
  • Негативних наслідків реалізації Програми для довкілля, у т. ч. для здоров’я населення, не передбачених звітом про стратегічну екологічну оцінку, не виявлено, тому розроблення додаткових заходів не потрібно.

Начальник Дружківської міської

військової адміністрації Краматорського

району Донецької області                                                                  *****

Результати моніторингу наслідків виконання документа державного планування місцевого рівня «Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік» для довкілля, у тому числі для здоров’я населення підготовлено відділом економічного розвитку виконавчого комітету Дружківської міської ради

Заступник начальника відділу економічного

розвитку виконавчого комітету

Дружківської міської ради                                                                *****

ПОВІДОМЛЕННЯ

про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної

екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку

Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік

 

На виконання Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з метою одержання та врахування пропозицій і зауважень громадськості, виконавчий комітет Дружківської міської ради оприлюднює Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до  Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік.

З текстом Заяви можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Дружківської міської військової адміністрації за посиланням: https://druisp.gov.ua/gromadska-rada/polozhennya/9402-zayava-pro-viznachennya-obsyagu-strategichnoji-ekologichnoji-otsinki-zmin-do-programi-ekonomichnogo-i-sotsialnogo-rozvitku-druzhkivskoji-miskoji-teritorialnoji-gromadi-na-2024-rik-6

Зауваження та пропозиції приймаються до виконавчого комітету Дружківської міської ради протягом 10 діб, тобто до 13.09.2024 включно, на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

Зауваження та пропозиції, отримані після встановленого строку, не розглядаються. 

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

змін до Програми економічного і соціального розвитку

Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік

  1. Замовник стратегічної екологічної оцінки:

Виконавчий комітет Дружківської міської ради (Код ЄДРПОУ 35783188)

адреса: 84205, Донецька область, Краматорський район,  м. Дружківка, ****

тел. +380 (62) 674-28-26, +380 (62) 673-55-45

e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

  1. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування

Відповідно до п. 3 частини першої статті 1 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» Програма економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік, затверджена розпорядженням начальника Дружківської міської військової адміністрації від 25.12.2023 № 302  (далі – Програма), із запропонованими до неї змінами, є документом державного планування місцевого рівня.

Метою Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік є створення умов для сталого функціонування соціальної та гуманітарної сфер, належного функціонування інженерно-транспортної та комунальної інфраструктури та доступності отримання спектра соціальних послуг; відбудова житла та об’єктів соціальної інфраструктури; дотримання екологічних стандартів; забезпечення життєдіяльності громади.

Програма враховує основні пріоритети розвитку громади, містить конкретні завдання щодо підвищення ефективності використання наявного природного, виробничого і трудового потенціалів, ґрунтується на комплексі місцевих галузевих програм, законодавчих та нормативних актів з питань державної економічної політики.

У Програмі враховані положення документів державного планування, які діють на державному та регіональному рівнях:

 -         Указ Президента України від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»;

 -         Програма діяльності Кабінету Міністрів України, затверджена постановою  Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 471;

 -         Державна стратегія регіонального розвитку на 2021–2027 роки, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2020 № 695;

 -         Національна економічна стратегія на період до 2030 року, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03 березня 2021 року № 179;

 -         Стратегія людського розвитку, затверджена Указом Президента України від 02 червня 2021 року № 225/2021;

 -         Національний план управління відходами до 2030 року, затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2019 р. № 117-р;

-          Стратегія розвитку Донецької області на період до 2027 року, затверджена розпорядженням голови облдержадміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації 17.02.2020 № 147/5-20;

-          Регіональна програма моніторингу стану довкілля  в Донецькій області, затверджена розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 13.01.2020 № 20/5-20;

-          Міжвідомча регіональна програма «Екологічна просвіта та інформування для сталого розвитку Донеччини на 2020-2025 роки», затверджена розпорядженням голови обласної державної адміністрації, керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 13.01.2020 № 21/5-20.

Зміни до Програми, що розглядаються (додаються), передбачають:

  • у напряму /  підрозділі 2.15 «Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій» уточнення обсягів заходів, уточнення бюджетів фінансування без зміни загальних обсягів фінансування (п. п. 1.14., 1.15), включення додаткового заходу (п. 1.2);
  • у напряму / підрозділі 2.17. «Соціальний захист населення» уточнення обсягів заходів та обсягів їх фінансування (п. п. 4.6., 5.1.), включення додаткового заходу (п. 5.2.);
  • у напряму / підрозділі 2.21 «Заходи, пов’язані з наслідками військової агресії рф на території області. Підтримка внутрішньо переміщених осіб» включення додаткових заходів (п. п. 1.9., 1.10).
  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеною частинами другої і третьої статті 3.

Даний документ державного планування (зміни до Програми) не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

Виконання змін передбачатиме реалізацію нової (додаткової) діяльності, не передбаченої у документі державного планування, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля

Ні

 

Виконання змін передбачатиме зміни у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, щодо якої законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля: характеристики та розміру (масштабів) здійснення діяльності; місця провадження (розташування); умов здійснення діяльності; виділених природних та/або матеріальних ресурсів

Ні

 

Виконання змін передбачатиме зміну у реалізації визначеної у документі державного планування діяльності, яка не підлягала оцінці впливу на довкілля та яка внаслідок таких змін вимагатиме здійснення оцінки впливу на довкілля

Ні

 

 

  1. Ймовірні наслідки

а) для довкілля:

Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації заходів, прийнятих у Програмі, на окремі компоненти довкілля (атмосферне повітря, ґрунти, поверхневі та водні ресурси, рослинний та тваринний світ), соціально-економічні умови розвитку території громади, а також .на здоров’я населення.

Реалізація запропонованих змін до Програми не несе ймовірних наслідків для таких складових навколишнього природного середовища, як атмосферне повітря, водні ресурси, відходи, земельні ресурси, біорізноманіття та рекреаційні зони, та не матиме вплив на здоров'я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:

Ймовірні наслідки від реалізації запропонованих змін до Програми на території з природоохоронним статусом відсутні.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Зважаючи на географічне положення території Дружківської міської територіальної громади, транскордонні наслідки реалізації завдань Програми та змін до неї для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо проєкт Програми не буде затверджено

Загальною альтернативою є гіпотетичний (нульовий) сценарій, при якому дані зміни до Програми не затверджуються.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Предметом стратегічної екологічної оцінки є зміни до Програми та їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.

Запропоновані зміни до Програми є незначними і не несуть ймовірних наслідків для стану довкілля та здоров’я населення.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Необхідність перегляду або внесення змін до затверджених заходів:

не передбачається.

Необхідність перегляду або внесення змін до заходів, передбачених для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

не передбачається.

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Звіт про стратегічну екологічну оцінку складається відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і містить інформацію про характер проєктних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

Враховуючи те, що запропоновані зміни до Програми є незначними та те, що до Програми раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, пропонується не здійснювати стратегічну екологічну оцінку цих змін.

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік подаються до виконавчого комітету Дружківської міської ради на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

Контактна особа: заступник начальника відділу економічного розвитку виконавчого комітету Дружківської міської ради ***, телефон +380992921203.

Строк подання зауважень та пропозицій становить 10 діб з дня опублікування Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік, тобто до 13.09.2024 включно.

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

Зміни до Програми  

Начальник Дружківської міської

військової адміністрації Краматорського

району Донецької області                                                                 ***** 

Заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки змін до Програми економічного і соціального розвитку Дружківської міської територіальної громади на 2024 рік підготовлено відділом економічного і соціального розвитку виконавчого комітету Дружківської міської ради

Заступник начальника відділу

економічного розвитку виконавчого комітету

Дружківської міської ради                                                                *****

 

Актуальний перелік

адміністративних послуг соціального характеру,

які надаються через управління соціального захисту населення Дружківської міської ради 

  1. Призначення тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце їх проживання чи перебування невідоме;
  2. Призначення одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”;
  3. Прийняття рішення щодо надання соціальних послуг;
  4. Видача довідки для отримання пільг особам з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу;
  5. Видача особі подання про можливість призначення її опікуном або піклувальником повнолітньої недієздатної особи або особи, цивільна дієздатність якої обмежена;
  6. Видача дозволу опікуну на вчинення правочинів щодо відмови від майнових прав підопічного;
  7. Видача дозволу опікуну на вчинення правочинів щодо видання письмових зобов’язань від імені підопічного;
  8. Видача дозволу опікуну на вчинення правочинів щодо укладення договорів, які підлягають нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, в тому числі договорів щодо поділу або обміну житлового будинку, квартири;
  9. Видача дозволу опікуну на вчинення правочинів щодо укладення договорів щодо іншого цінного майна;
  10. Видача дозволу опікуну на вчинення правочинів щодо управління нерухомим майном або майном, яке потребує постійного управління, власником якого є підопічна недієздатна особа;
  11. Видача дозволу опікуну на вчинення правочинів щодо передання нерухомого майна або майна, яке потребує постійного управління, власником якого є підопічна недієздатна особа, в управління іншій особі за договором;
  12. Видача піклувальнику дозволу на надання згоди особі, дієздатність якої обмежена, на вчинення правочинів щодо відмови від майнових прав підопічного;
  13. Видача піклувальнику дозволу на надання згоди особі, дієздатність якої обмежена, на вчинення правочинів щодо видання письмових зобов’язань від імені підопічного;
  14. Видача піклувальнику дозволу на надання згоди особі, дієздатність якої обмежена, на вчинення правочинів щодо укладення договорів, які підлягають нотаріальному посвідченню та (або) державній реєстрації, в тому числі щодо поділу або обміну житлового будинку, квартири;
  15. Видача піклувальнику дозволу на надання згоди особі, дієздатність якої обмежена, на вчинення правочинів щодо укладення договорів щодо іншого цінного майна;
  16. Призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям;
  17. Призначення державної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами жінкам, які не застраховані в системі загальнообов’язкового державного соціального страхування;
  18. Призначення державної допомоги при народженні дитини;
  19. Призначення одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка;
  20. Призначення державної допомоги при усиновленні дитини;
  21. Призначення державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;
  22. Призначення державної допомоги на дітей одиноким матерям;
  23. Призначення державної допомоги одному з батьків, усиновлювачам, опікунам, піклувальникам, одному з прийомних батьків, батькам-вихователям, які доглядають за хворою дитиною, якій не встановлено інвалідність;
  24. Призначення державної допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях;
  25.  Призначення державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю;
  26. Призначення надбавки на догляд за особами з інвалідністю з дитинства та дітьми з інвалідністю;
  27. Призначення державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю;
  28. Призначення державної соціальної допомоги на догляд;
  29. Призначення компенсації за догляд фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на непрофесійній основі;
  30. Продовження виплати тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату;
  31. Призначення грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І або ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею;
  32. Призначення одноразової компенсації сім’ям, які втратили годувальника із числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою;
  33. Призначення одноразової компенсації дружинам (чоловікам), якщо та (той) не одружилися вдруге, померлих громадян, смерть яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, участю у ліквідації наслідків інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт;
  34. Призначення одноразової компенсації батькам померлого учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, смерть якого пов’язана з Чорнобильською катастрофою;
  35. Призначення компенсацій та допомоги учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, громадянам, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та здійсненні на них регламентних робіт, віднесеним до категорії 1, або 2, або 3; потерпілим від Чорнобильської катастрофи, віднесеним до категорії 1, або 2, або 3; потерпілим від радіаційного опромінення, віднесеним до категорії 1 або 2;
  36. Призначення компенсацій та допомоги дітям, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, дітям з інвалідністю, інвалідність яких пов’язана з Чорнобильською катастрофою, та їхнім батькам;
  37. Призначення грошової компенсації вартості проїзду до санаторно-курортного закладу і назад особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам;
  38. Призначення грошової компенсації особам з інвалідністю замість санаторно-курортної путівки;
  39. Призначення грошової компенсації вартості проїзду до санаторно-курортного закладу (відділення спинального профілю) і назад особам, які супроводжують осіб з інвалідністю I та II групи з наслідками травм і захворюваннями хребта та спинного мозку;
  40. Призначення грошової компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю;
  41. Призначення грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  42. Призначення грошових компенсацій особам з інвалідністю на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування;
  43. Призначення грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам;
  44. Забезпечення направлення на комплексну реабілітацію (абілітацію) осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, дітей віком до трьох років (включно), які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, осіб, визначених в абзацах шостому і сьомому статті 4 Закону України ,,Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”, до державного реабілітаційного закладу, що належить до сфери управління Мінсоцполітики;
  45. Видача направлення на проходження обласної, центральної міської у мм. Києві та Севастополі, Республіканської в Автономній Республіці Крим медико-соціальної експертної комісії для взяття на облік для забезпечення осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю автомобілем;
  46. Видача направлення на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших категорій осіб;
  47. Установлення статусу, видача посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (відповідно до визначених категорій);
  48. Видача посвідчень особам з інвалідністю та особам з інвалідністю з дитинства;
  49. Установлення статусу, видача посвідчень ветеранам праці;
  50. Установлення статусу, видача посвідчень жертвам нацистських переслідувань;
  51. Взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням (путівками) осіб з інвалідністю;
  52. Взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням (путівками) ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань»;
  53. Взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням (путівками) громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  54. Надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам;
  55. Призначення грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги , «пакунок малюка;
  56. Оплата послуг патронатного вихователя та виплата соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя;
  57. Призначення і виплата державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною»;
  58. Компенсація вартості продуктів харчування громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  59. Виплата одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми;
  60. Призначення компенсації за догляд фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі;
  61. Забезпечення направлення дітей з інвалідністю до реабілітаційної установи для надання реабілітаційних послуг за програмою «Реабілітація дітей з інвалідністю»;
  62. Надання одноразової компенсації особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, постраждалим внаслідок дії вибухонебезпечних предметів;
  63. Надання щорічної допомоги на оздоровлення особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, постраждалим внаслідок дії вибухонебезпечних предметів;
  64. Видача довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  65. Взяття на облік для виплати компенсації вартості самостійного санаторно-курортного лікування осіб, стосовно яких встановлення факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України;
  66. Взяття на облік для забезпечення санаторно-курортним лікування (путівками) осіб, стосовно яких встановлення факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України;
  67. Призначення щомісячної грошової компенсації на дітей, які навчаються в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, закладах фахової передвищої освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення, а також дітей з інвалідністю, пов’язаною з наслідками Чорнобильської катастрофи, і які не харчуються в їдальнях зазначених закладів освіти, а також за всі дні, коли перелічені особи не відвідували ці заклади, до досягнення ними повноліття;
  68. Призначення тимчасової допомоги на дітей, щодо яких встановлено факт відсутності батьківського піклування та які тимчасово влаштовані в сім’ю родичів, знайомих, прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу, «Дитина не одна».

До уваги ветеранів та ветеранок!

Благодійний фонд RePower Ukraine пропонує безкоштовне навчання ветеранам та ветеранкам в галузі сонячної енергетики: лекції та практичні заняття, психологічну підтримку та кар’єрні консультації протягом навчання.

Про навчальний курс "Сонячний РеСтарт":

ПРИЙОМ ЗАЯВОК: з 12 серпня по 6 вересня 2024 року (включно).

НАПРЯМИ на вибір:

  • Монтажник/ця електричних сонячних електростанцій.
  • Проєктувальник/ця електричних сонячних електростанцій.

ТРИВАЛІСТЬ: 10 тижнів (вересень-грудень 2024 року).

ФОРМАТ: онлайн лекції та офлайн практика (для монтажників).

СТАРТ: 16 вересня.

Як долучитися:

  1. Оберіть бажаний напрям навчання.
  2. Заповніть реєстраційну форму з 12 серпня до 6 вересня 2024 року. 
  3. Пройдіть співбесіду.
  4. Розпочніть навчання з 16 вересня.

Детальніше про навчальний курс на сайті:

https://repowerua.org/uk/projects/navchalnij-kurs-sonyachnij-restart-dlya-veteraniv-ta-veteranok/

pict001.jpg